7 martie 2016

Masca de carnaval cu efect de gheata

Si anul acesta am intrat in sezonul carnavalului. Ne pregatim cu masti care mai de care, iar posibilitatile de decorare a acestora este nelimitata, doar sa ai putin timp liber si sa-ti pui fantezia in miscare.
La aceasta masca am dorit sa creem un efect de gheata, pentru ca ne-a influentat frigul de afara :), dar sa si pastram un strop de eleganta.

Am folosit urmatoarele produse:
- masca din hartie presata
- adeziv slagmetal
- fulgi slagmetal (tamise) argintii
- lac lucios pe baza de solvent
- vopsea acrilica albastru metalizata
- pasta cu perlute
- adeziv 3d
- folie decor albastra
- adeziv universal
- perlute nisip
- strasuri autoadezive
- snur albastru
- pistol de silicon



Pentru a decora o suprafata cu foite sau fulgi de slagmetal trebuie mai intai sa aplici un strat subtire de adeziv special pentru slagmetal, numit si mixtion. Acesta se usuca repede dupa aplicare, iar dupa ce devine complet transparent poti sa aplici si tamisele cu ajutorul unei pensule putin dure. Tamisele se lipesc foarte usor de adeziv, si creeaza o suprafata puternic metalizata.



Dupa ce ai acoperit suprafata dorita cu tamise este indicat sa o protejezi cu un strat de lac lucios pe baza de solvent. Dupa ce baza e gata, trebuie sa-i dam si putina culoare: cu aspectul racoros al argintiului merge foarte bine recele culorii albastre.
Pe o parte a mastii am pictat niste motive la alegere cu vopsea metalizata albastra, peste care am aplicat pasta cu perlute pentru a obtine un aspect de gheata.





Cealalta parte a mastii am infrumusetat-o cu folie decor, iar adezivul 3d l-am aplicat cu ajutorul unui sablon. Nefiind o suprafata neteda ne-a ajutat putin adeziv autoadeziv pentru a fixa sablonul. Adezivul 3d se usuca destul de incet, dureaza aproximativ 5-6 ore pana devine complet transparent, abia dupa acesta se poate aplica folia decor peste model.



In mijloc am decis sa decoram cu niste perlute foarte fine, iar pentru fixarea lor am folosit adeziv universal intr-un strat mai gros. Am presarat perlutele peste suprafata data cu adeziv, lipiciul va deveni transparent dupa uscare. Pentru un plus de eleganta am lipit si strasuri albastre si transparente in jurul ochilor.



Masca arata a fi gata... totusi, parca ii mai lipseste ceva: i-am lipit o bordura din snur albastru cu ajutorul unui pistol de silicon, si deja arata mult mai bine :)
I-am atasat o bucata de damil elastic transparent, si e gata de petrecere!